مرتب سازی مهارت ها بر اساس ارتباط
اگر برای یک شغل فروش درخواست می دهید، تجربه قبلی شما به عنوان مکانیک خودرو مرتبط ترین نیست. شما می خواهید بر تجربه ای تأکید کنید که می تواند برای نقش فروش قابل استفاده باشد. با این حال، اگر تجربه کافی ندارید، در موقعیت های موجود خود برای مهارت های مرتبط جستجو کنید.
به عنوان مثال، اگر شما به عنوان یک مکانیک مسئول ارائه خدمات به مشتریان بودید، این چیزی است که می تواند به یک نقش فروش منتقل شود.کسب و کار
یک بخش برجسته اضافه کنید
رزومههای مدرن به گونهای ساخته شدهاند که ارزشمحور باشند، که مستلزم ارائه اطلاعاتی است که بیشتر مبتنی بر دستاورد باشد نه مبتنی بر وظیفه. اگر چندین نقش با دستاوردهای متفاوت داشته اید، چهار نقش برتری را که بیشتر به آنها افتخار می کنید انتخاب کنید و آنها را در بخش نکات برجسته شغلی بگنجانید.
سعی کنید از اضافه کردن بیش از چهار مورد خودداری کنید، زیرا این بخش قرار است برجسته ترین دستاوردهای شما باشد، و شما نمی خواهید بخش هایی با لیست های طولانی از گلوله ها ایجاد کنید و روشی بسیار خسته کننده برای خواندن محتوا ایجاد کنید.
دسته بندی بر اساس مهارت :
اگر در سطح شغلی خود بالاتر هستید، احتمالاً چندین مسئولیت دارید که از چندین پلت فرم یا بخش عبور می کند. اگر مدیر یا مدیر عملیات یک شرکت هستید، مسئولیتهای شما ممکن است شامل موارد زیر باشد: مدیریت کارکنان، حفظ عملیات روان روزانه، برقراری ارتباط با سهامداران کلیدی و/یا فروشندگان، توسعه و مدیریت پروژهها، و استخدام و آموزش کارکنان.
با اطلاعات یا دستاوردهای مبتنی بر وظیفه خود، میتوانید محتوا را به بخشهایی دستهبندی کنید تا تنوع در مسئولیتهای خود را نشان دهید.انیمه های سینمایی دنیا
مثلا:
· بهبود فرآیند: اطلاعات مسئولیت ها و/یا دستاوردهایی که به ایجاد و اجرای فرآیندها برای بهبود کارایی عملیاتی مربوط می شود.
· مهارت های خدمات مشتری: محتوایی که نحوه حفظ یا بهبود تجربه مشتری در شرکت را نشان می دهد.
· مدیریت تغییر: اطلاعاتی که میتواند به تغییر ساختار کارکنان، توسعه برنامههای آموزشی برای کارکنان و آموزش افراد یا گروهها در مورد بهترین شیوههای شرکت مربوط باشد.
اصل اول: روی دستیابی به پیشرفت تمرکز کنید، نه کمال
آیا تا به حال احساس می کنید که به سمت اهداف خود پیشرفت نمی کنید؟ یا اینکه پیشرفت شما خیلی کند است؟
در سفر خود برای تبدیل شدن به یک دانش آموز برتر، با چالش ها و ناامیدی هایی روبرو خواهید شد.
تست هایی که در آنها ضعیف عمل می کنید. انشاهایی که معلم شما دوست ندارد. پروژه های گروهی که به یک آشفتگی تبدیل می شوند.اخبار داخلی
به یاد داشته باشید که هدف پیشرفت است نه کمال.
تمرکز تمرکز بر فرآیند به چه معناست؟
به جای اهداف مبتنی بر نتیجه، اهداف مبتنی بر فرآیند را تعیین کنید.
وقتی اهداف مبتنی بر فرآیند را تعیین می کنید، خود را برای موفقیت آماده می کنید. این به این دلیل است که شما همیشه نمی توانید نتایج را کنترل کنید، اما می توانید فرآیندها را کنترل کنید.
در اینجا چند نمونه از اهداف مبتنی بر فرآیند آورده شده است:
· یک مقاله روزنامه بخوانید و حداقل روزی پنج کلمه جدید یاد بگیرید.
· حداقل دو سوال تمرینی ریاضی اضافی در روز انجام دهید.
· در شب های مدرسه حداقل هفت ساعت در شب بخوابید.
· حداقل 10 دقیقه در روز قبل از شام ورزش کنید.
· فید رسانه های اجتماعی خود را حداکثر سه بار در روز بررسی کنید.
· روزی حداقل دو ساعت در روز و در آخر هفته سه ساعت در روز مطالعه کنید.
· حداقل از دو هفته قبل آماده شدن برای آزمون ها را شروع کنید.آموزش آکوردهای گیتار
به این ترتیب، شما به طور مستمر در جهت اهداف تحصیلی خود بدون تثبیت بر یک نتیجه خاص کار خواهید کرد.
شما شروع به لذت بردن از روند بهبود و توسعه خواهید کرد - و به احتمال زیاد به نتایجی که می خواهید نیز خواهید رسید.
حالا، من نمی گویم که نتیجه مهم نیست. اما این فرآیند است که در دراز مدت اهمیت دارد. بنابراین روی پیشرفت مستمر تمرکز کنید و مانند سایر دانش آموزان برتر، به مرور زمان به اهداف خود خواهید رسید.
سینتیا نبل در نوجوانی با خواندن کتابهای درسی، کاربرگها و دفترچههایش مطالعه میکرد. این روانشناس در دانشگاه وندربیلت در نشویل، تن به یاد می آورد: «بارها و بارها و بارها.» اکنون، او اضافه می کند، «ما می دانیم که این یکی از رایج ترین مهارت های مطالعه بدی است که دانش آموزان دارند.»
در یک مطالعه در سال 2009، برخی از دانشجویان یک متن را دو بار خواندند. دیگران یک متن را فقط یک بار می خوانند. هر دو گروه بلافاصله پس از خواندن آزمون گرفتند. Aimee Callender و Mark McDaniel دریافتند که نتایج آزمایش بین این گروهها تفاوت کمی دارد. او اکنون در کالج ویتون در ایلینوی است. او در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، مو.اینترنت وفناوری
مک دانیل، که همچنین در سال 2014 کتابی را با عنوان «آن را بچسب: علم یادگیری موفق » نوشته است، میگوید: «بسیار اوقات، وقتی دانشآموزان مطالب را دوباره میخوانند، سطحی است. او می گوید که بازخوانی به جای اینکه خودتان آن را انجام دهید، مانند نگاه کردن به پاسخ یک پازل است. به نظر می رسد که منطقی است. اما تا زمانی که خودتان آن را امتحان نکنید، واقعاً نمی دانید که آن را درک کرده اید یا خیر.
یکی از نویسندگان مکدانیل در کتاب Make it Stick ، هنری رودیگر است. او همچنین در دانشگاه واشنگتن کار می کند. در یک مطالعه در سال 2010، Roediger و دو همکار دیگر نتایج آزمون دانشآموزانی را که مطالب را دوباره میخواندند با دو گروه دیگر مقایسه کردند. یک گروه سوالاتی در مورد مطالب نوشتند. گروه دیگر به سؤالات شخص دیگری پاسخ دادند. کسانی که به سوالات پاسخ دادند بهترین عملکرد را داشتند . کسانی که فقط مطالب را دوباره خواندند بدترین کار را انجام دادند.
بسیار مهم است که حافظه خود را آزمایش کنید. اما واقعاً مهم نیست که برای هر تلاش چند ثانیه صرف کنید . این یافته از مطالعه ای در سال 2016 توسط کورنل و دیگران بدست آمده است. کورنل اضافه می کند که رفتن به مرحله بعدی بسیار مهم است: بررسی کنید که آیا حق با شماست. سپس بر روی اشتباه خود تمرکز کنید .
او میگوید: «اگر پاسخ را نفهمید، به نوعی زمان خود را تلف میکنید. از طرف دیگر، بررسی پاسخ ها می تواند زمان مطالعه شما را کارآمدتر کند. سپس می توانید روی جایی که به بیشترین کمک نیاز دارید تمرکز کنید.آموزش مهارتهای عمومی
استوارت فایرستاین استدلال می کند که در واقع اشتباه کردن می تواند چیز خوبی باشد. یک زیست شناس دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک، او در واقع این کتاب را بر روی آن نوشت. نامش شکست: چرا علم اینقدر موفق است. او استدلال می کند که اشتباهات در واقع کلید اصلی یادگیری هستند.