نکات فنی سریع :

فن‌آوری‌هایی مانند اکسل به حسابداران کمک می‌کند هوشمندتر و سریع‌تر کار کنند، اما کارایی بیشتر برای کسانی که یاد می‌گیرند از ابزارهای فناوری به طور مؤثرتر استفاده کنند، در دسترس است.

حسابداران همیشه به دنبال راه هایی برای انجام کارهای بیشتر و بهتر در زمان کمتر هستند. ابزارهای فناوری کمک های بزرگی در این تلاش هستند، اما اگر تکنیک های مناسب را بدانید می توانند کارهای بیشتری انجام دهند. برای جشن صدمین سالگرد CIMA، مجله FM خوشحال است که 100 نکته و ترفند را برای استفاده بهتر از فناوری‌هایی مانند Microsoft Excel ارائه می‌کند (برخی از ویژگی‌ها فقط در آخرین نسخه‌های Microsoft Office و Windows موجود هستند).وبسایت آموزشی

نکات سریع اکسل :

1. مقادیر صفر را مخفی کنید. گنجاندن مقادیر زیادی از صفر در داده‌های شما می‌تواند حواس‌تان را پرت کند. برای مخفی کردن آسان مقادیر صفر، به تب File، Options، Advanced بروید و تیک Show a zero incells are صفر را بردارید.

2. ردیف های خالی را حذف کنید. ممکن است یک صفحه گسترده با ردیف های خالی داشته باشید که در سراسر کاربرگ پخش شده اند. به جای حذف هر ردیف خالی به صورت جداگانه، می توانید تمام ردیف های خالی را به یکباره حذف کنید. برای این کار، ردیف‌های سرصفحه شما باید در ردیف اول صفحه‌گسترده قرار بگیرند. کل ستون هایی که حاوی داده های شما هستند را با کلیک بر روی حروف در بالای ستون ها انتخاب کنید. در تب Data، گروه Sort & Filter، Filter را انتخاب کنید. روی فلش کشویی در سمت راست ستون اول داده های خود کلیک کنید، علامت (انتخاب همه) را بردارید و علامت (Blanks) را علامت بزنید. اگر اعدادی هنوز قابل مشاهده هستند، به ستون دوم داده های خود بروید و مرحله بالا را تکرار کنید. به تکرار مراحل برای هر ستون ادامه دهید تا زمانی که هیچ داده ای ظاهر نشود. ردیف های فیلتر شده را انتخاب کنید و به تب Home، گروه سلول ها بروید و Delete را انتخاب کنید. در تب Data، گروه Sort & Filter، Clear را انتخاب کنید.سایت ذهن و هوش و روانشناسی

3. یک سلول یا محدوده ای از سلول ها را نام ببرید. یک سلول یا محدوده ای از سلول ها را می توان در اکسل یک نام داد. شما می توانید به جای تلاش برای به خاطر سپردن یا یافتن یک سلول یا محدوده خاصی از سلول ها، نام را در فرمول ها و توابع خود ارجاع دهید. برای انجام این کار، سلول یا محدوده سلول هایی را که باید نامگذاری شوند برجسته کنید، سپس نام را در کادر نام (کادر سمت چپ نوار فرمول) تایپ کنید. روی Enter کلیک کنید.