سینتیا نبل در نوجوانی با خواندن کتابهای درسی، کاربرگها و دفترچههایش مطالعه میکرد. این روانشناس در دانشگاه وندربیلت در نشویل، تن به یاد می آورد: «بارها و بارها و بارها.» اکنون، او اضافه می کند، «ما می دانیم که این یکی از رایج ترین مهارت های مطالعه بدی است که دانش آموزان دارند.»
در یک مطالعه در سال 2009، برخی از دانشجویان یک متن را دو بار خواندند. دیگران یک متن را فقط یک بار می خوانند. هر دو گروه بلافاصله پس از خواندن آزمون گرفتند. Aimee Callender و Mark McDaniel دریافتند که نتایج آزمایش بین این گروهها تفاوت کمی دارد. او اکنون در کالج ویتون در ایلینوی است. او در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، مو.اینترنت وفناوری
مک دانیل، که همچنین در سال 2014 کتابی را با عنوان «آن را بچسب: علم یادگیری موفق » نوشته است، میگوید: «بسیار اوقات، وقتی دانشآموزان مطالب را دوباره میخوانند، سطحی است. او می گوید که بازخوانی به جای اینکه خودتان آن را انجام دهید، مانند نگاه کردن به پاسخ یک پازل است. به نظر می رسد که منطقی است. اما تا زمانی که خودتان آن را امتحان نکنید، واقعاً نمی دانید که آن را درک کرده اید یا خیر.
یکی از نویسندگان مکدانیل در کتاب Make it Stick ، هنری رودیگر است. او همچنین در دانشگاه واشنگتن کار می کند. در یک مطالعه در سال 2010، Roediger و دو همکار دیگر نتایج آزمون دانشآموزانی را که مطالب را دوباره میخواندند با دو گروه دیگر مقایسه کردند. یک گروه سوالاتی در مورد مطالب نوشتند. گروه دیگر به سؤالات شخص دیگری پاسخ دادند. کسانی که به سوالات پاسخ دادند بهترین عملکرد را داشتند . کسانی که فقط مطالب را دوباره خواندند بدترین کار را انجام دادند.
بسیار مهم است که حافظه خود را آزمایش کنید. اما واقعاً مهم نیست که برای هر تلاش چند ثانیه صرف کنید . این یافته از مطالعه ای در سال 2016 توسط کورنل و دیگران بدست آمده است. کورنل اضافه می کند که رفتن به مرحله بعدی بسیار مهم است: بررسی کنید که آیا حق با شماست. سپس بر روی اشتباه خود تمرکز کنید .
او میگوید: «اگر پاسخ را نفهمید، به نوعی زمان خود را تلف میکنید. از طرف دیگر، بررسی پاسخ ها می تواند زمان مطالعه شما را کارآمدتر کند. سپس می توانید روی جایی که به بیشترین کمک نیاز دارید تمرکز کنید.آموزش مهارتهای عمومی
استوارت فایرستاین استدلال می کند که در واقع اشتباه کردن می تواند چیز خوبی باشد. یک زیست شناس دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک، او در واقع این کتاب را بر روی آن نوشت. نامش شکست: چرا علم اینقدر موفق است. او استدلال می کند که اشتباهات در واقع کلید اصلی یادگیری هستند.